Sunday, April 29, 2012

@muzium terengganu, losong

jenjalan dekat muzium with my lovey younger sis!!!..mood: semestinya enjoy!..hihihi...dah lama x datang sini...tempat yg sangat cantik..bila sampai sana, ramai jugak yg tgh shooting..hihihi...penat jalan wooo..besau jugak muzium nie...

Thursday, April 12, 2012

semalam hari ini dan besok

tik tok tik tok..masa berlalu dengan pantas tanpa berhenti..pejam celik dah masuk bulan april.. ishhhhhhhhh..mata ni masih segar dan tiada tanda untuk tidor..ku melihat jam di atas meja kecil menunjukkan dah pukul 2pagi...wahai mata...cepat lah tidor..besok aku perlu kerja..kerja di pejabat yang semakin bertimbun-timbun..alangkah seronoknya seandainya aku dapat bercuti..berada di sebuah pulau yang sangat cantik..pasir pantai bak mutiara..air pantai yang menghijau...perh!!!..bestnya angan-anganku ini..

kringggggggggggggggggggggg!!!!!!!!!!!!!..jam ku berbunyi mengejutkan aku dari tidor..dah pukul 6.15 pagi..dengan mata yang masih lagi berat..aku mencapai tuala menuju ke bilik air untuk menunaikan kewajipan aku sebagai orang islam iaitu sembahyang subuh...mak aku selalu berkata..sesiapa yang tidak sembahyang subuh diibarat kan orang yang tiada kepala...aku tidak mahu berada didalam golongan tersebut..sebelum melangkah keluar dari bilik..aku membelek diri ku didepan cermin..mmm...semua in good condition...aku mencalitkan lipstik loreal
kegemaran ku.menampakkan wajah ku yang lebih ceria..lalu aku mencapai handbag kesayanganku.. aku menghidupkan kereta kecil ku yang berwarna hitam..jarak rumahku dengan ofis ada dalam 20 minit sahaja waktu pagi..sambil membawa kereta..aku menyanyikan lagu kegemarankku cahayan cinta by siti nurhaliza...lirik dalam lagu ini sangat puitis...jam 8 pagi aku selamat ke ofis kesayangan ku..hihihi..adakah aku tergolong dalam golongan yang rajin bekerja?tepuk dada tanya selera..hihihi..pagi ni nak makan apa yea?...aku dalam proses diet..so makan pun kena lah berpada-pada.waktu makan aku adalah jam 9 pagi..bila sampai waktu makan..aku dengan kengkawan aku akan berlenggang-lenggang menuju ke kedai makan..semua kedai makan area opis aku,kami jelajah untuk memenuhi selera makan..tiba-tiba aku mendapat satu message dari seseorang..'assalam..boleh berkenalan?'..adoiiiiiiiii..sape pulak main3 dengan aku nie?mesti ada kengkawan aku yang cuba mainkan aku ni..almaklumlah aku ni belum berkahwin lagi...adakah aku termasuk dalam kategori andartu???..berapa umur untuk dalam kategori tu???..hush!..aku pun xtao...ya allah..kau cepatkan lah jodoh aku nie..umurku dah masuk 3 series..dah tua aku ni yea...mmmm..masa berlalu sangat pantas..selalu mengejar kita..

Jam menunjukkan pukul 5 petang..waktu ditunggu telah tiba...jom pulang kata erma kepada aku...jom!!..aku mengemas bilik ku sambil menyanyi..aku terus menuju ke kereta ku..tiba-tiba aku terlihat kelibat sesorang yang pernah bertahkta dihati ini suatu ketika dulu...ahhh..maybe pelanduk dua serupa..tidak mungkin dia??...buat apa dikenang orang yang pernah menyakiti hatimu..bak kata rossa..hati ini telah kau sakiti..aku membawa kereta ku menuju kerumah sewaku..sampai dirumah..semua teman serumah aku..masih belum pulang...ni yang malas hidup bujang nie..always alone..nak makan apa yea malam nie??...megi pun sodap!..

Lambat betul hujung bulan nie.banyak benda hendak kena beli nie...dan setiap hujung bulan..destinasi utama aku adalah balik kampung..oh..oh... balik kampung!!!!...terbayang-bayang wajah yang tersayang..hati kecilku terasa rindu sangat dekat kedua ibu bapa kesayanganku...tanpa mereka...siapalah aku...walaupun aku bukan lahir dalam golongan keluarga yang kaya..tapi aku dapat merasai nikmat keluarga bahagia..seronoknya kalau aku dah mempunyai keluarga sendiri..tapi??..ada ker yang sudi jadikan aku isteri dia...mesti ada..jodoh pertemuankan dah ditetapkan oleh Allah.. esok dh 25 hb...gaji lew..apa lg...balik kg...x sabar nk balik kg hari sabtu nie...kali ni amik cuti lah...so hari rabu baru masuk opis..tanpa ku sedari..ada senyuman munggil terukir dibibir ku...tiba-tiba amy menepuk bahu aku sambil berkata." apa yang engkau angankan tu?" hahahaha....sambil tersenyum malu..aku melangkah keluar dari opis.....

Tuesday, April 10, 2012

Astrid - Tentang Rasa [With Lyrics]

tetiba je suka lagu nie..jgn lupa layan tau...:-) ...

Sunday, April 1, 2012

April 2012

April fool..hihihi...adoi2...misi mencari paper beg goreng pisang..mana mao cari yea..nk cari yg murah2 aje...x mao yg mahal3...jgn membazir..selagi boleh jimat...kita jimat..betul x?hihihi..duit kan susah dicari,,ngeee...hihihi...nanti try usaha dekat mydin mall..kikiki..opst...
berbaloi...paper beg brown size 5S only rm3.20 for 100pcs..hihihi..berbaloi2...sgt jimat kan?...just need to deco jer...mmmmm..any idea?tq